Baltimore

13 mei 2015 - Waterford, Ierland

Na een heerlijke nacht werden we eerder wakken dan Sanne, dat was al een paar dagen niet gebeurd en erg aangenaam. Bianca ging voor een full Irish breakfast, maar ik hield het bij een omelet met spek. Sanne had een homemade bread met lag (hagelslag).

Vandaag stond het havenplaatsje Baltimore en Sherkin island op het programma. Maar eerst moesten we Sanne even laten uitrazen. In het dorpje was een een soort ballorig waar we bijna 2 uur gebanjerd hebben.

S0064889S0034878S0014866

We wilden nog even langs het centrum om bij het vvv langs te gaan, maar die was helaas dicht. Het heritige centre was wel open en daar hebben we een kijkje genomen.

Nadat we het drukke centrum uitgeduwd waren gingen we richting baltimore. De steeds smaller wordende weggetjes kondigde het einde van deze korte trip aan, na de auto geparkeerd te hebben liepen we direct de haven in. Het was even zoeken naar het pontje, maar we waren ruim op tijd. De overtocht duurde een minuut of tien en toonde een aantal mooie kliffen. Op het eiland hebben we een rondje gelopen en genoten van een bord fish 'n chips. Een portie was genoeg voor ons drieën. Op de terugweg met de pont was de wind aardig toegenomen en ging het kleine vlotje aardig heen en weer.

Baltimore CastleKustlijnKlooster Sherkin IslandWeilandPaadje

We zijn onderweg naar het B&B een beetje omgereden over allemaal boerenweggetjes langs Lough Hyne, Dit meer is een reservaat sinds 1981 en een prachtig stukje natuur. We hadden helaas niet heel veel tijd, dus hebben we maar even genoten van deze natuurpracht.

Lough Hyne

1. Piet en Lidy:
    15 mei 2015
    Volgens ons genieten jullie volop en is het mooi weer.
    Ook Sanne vermaakt zich lekker en zo is er al bijna een week om. Nog veel plezier.XXXX