Op Naar Waterford

11 mei 2015 - Waterford, Ierland

In Cherbourg zijn we nog naar La Cité de la Mer geweest, een museum over diepzeeonderzoek, de Titanic en een aquarium. Sanne vond de onderzeeërsimulator wel een beetje spannend maar ze heeft stiekem ook wel erg genoten. Onderweg naar het museum zagen we de ferry al aankomen.

DSCF4732DSCF4734

Na het museum hebben we wat spulletjes klaargezocht voor aan boord, en zijn we naar de haven gegaan, We moesten in de rij staan en even wachten, gelukkig hadden we net een stokbrood gekocht, dus was dit een mooi lunchmomentje in het zonnetje.

DSCF4737

Eenmaal op de boot hebben we de spullen in de hut gezet en zijn we snel aan dek gegaan om nog even te genieten van het zonnetje en de afvaart. Net uit de haven werden we nog even uitgezwaaid door een groepje dolfijnen.

DSCF4776DSCF4772Dolfijnen

Na een nacht draaien en deinen op de ferry kwamen om 8 uur lokale tijd aan in Ierland. Achter de meute aan links de rotonde over. Kan bijna niet misgaan. We moesten nog even tanken en nog even goed nadenken bij het wegrijden om links te blijven rijden :) Maar de pijlen op het wegdek en de borden aan de linkerkant geven het wel aardig aan.

We zijn direct naar het B&B gegaan zodat we nog wat tijd in Waterford zouden hebben. We hebben de spullen uitgeladen en zijn lopend richting het centrum gegaan, want dat was maar 15 minuten lopen.

We hebben een bezoekje gebracht aan het Medieval Museum gebracht wat de viking historie verteld van Waterford, en een mooi aantal oude schatten toont.

DSCF4785DSCF4792DSCF4787

Nadat Sanne een tukkie had gedaan was het alweer etenstijd, op 3 minuten lopen zat een jaren 60 diner, met lekkere burgers en milkshakes.

IMG_20150511_182052IMG_20150511_182742IMG_20150511_182528