Belfast

26 mei 2015 - Belfast, Verenigd Koninkrijk

city hallVandaag was het tijd om te gaan centrum slenteren. We gaan een dagje rondbrengen in het centrum van Belfast. Aangezien er bijna voor de deur een bushalte is besluiten we met de bus te gaan. Sanne vond het helemaal geweldig aangezien de bus aardig tekeer ging. Na een minuut of tien zijn we in het centrum. Na het kaartje bestudeerd te hebben voor een paar seconden krijgen we wat hulp van een  hoponhopoffbusmeneer. Aangezien we er nog niet helemaal uit zijn wat we willen zien, lopen we maar gewoon wat rechtdoor.

big ben clone

Compleet toevallig lopen we bijna tegen City Hall aan. Ze zijn daar nog vol aan het opruimen, want er is een markt geweest ofzo. Het bleek de afgelopen dagen Bank Holliday te zijn. Verklaard ook waarom het zo druk was op maandag in de dierentuin ;)

We hobbelen snel verder naar victoria square, want daar is een vrij nieuw winkelcentrum gebouwd waar je uitzicht over de stad zou hebben. Het uitzicht viel enigsinds tegen, maar het toilet deed het prima. vissieLangs de vis in de haven, en op te terugweg bij The National ff lunchen. Daarna naar de andere kant van het centrum naar The Crown Bar. Deze pub schijnt de bekendste te zijn van Belfast, de gevel is vergeven van vele oude tegeltjes en het interieur bevat veel houtsnijwerk, glas in lood, en oudewetsche gaslampen. Oh en de Guinness smaakt er ook prima.

Aangezien de dag al aardig vorderde zijn we teruggelopen naar het centrum, hebben we daar nog wat souvenirs gekocht en een paar schetige jurkjes voor Sanne. De bus terug was een kleine uitdaging aangezien we een beetje vergeten waren hoe nou ook alweer die halte heette. Maar na een gratis wifi google-tje hebben we het gevonden. In het B&B terug hebben we nog een broodje pieppiep gegeten en gedouched. De kleine aap was snel vertrokken na zo'n dagje slenteren. Morgen naar Dublin, alweer het laatste B&B.barretjein het barretje

Oíche mhaith agus codladh sámh

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl