6-kantige steentjes en boompjes

24 mei 2015 - Bushmills, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen op gestaan na een redelijke nacht deze bedden sliepen namelijk voor geen meter. Heerlijk ontbeten met een Iers ontbijt/ Ook hier was het weer anders dan anders (hier kreeg je nog een slice aardappelbrood en een slice sodabrood erbij, dit was volgens het vrouwtje typisch Noord-Iers).

We gingen vandaag naar de Giants Cause Way toe en hadden de auto in het centrum van Bushmills geparkeerd. We gingen per bus verder naar het bezoekerscentrum, dit scheelde 2 pound per persoon(een kilootje minder kan best) en was wel gezellig/relaxed, omdat je nu alle twee lekker om je heen kon kijken. Daar aangekomen onze tickets gehaald en naar binnen gegaan.

guppie

We kregen een audioguide in het engels en moesten nog een stukje bergafwaarts lopen om de 5,6 en 7 kantige pilaarstenen te bekijken. Onderweg kwamen we bordjes tegen met nummertjes die je in moest toetsen op de audioguide. De mythe werd verteld over het onstaan van de stenen, en het wetenschappelijke verhaal.

steenjesNa 6 verhaaltjes en 10 minuutjes lopen kwamen we bij de steentjes aan, en waren uiteraard niet de enige. We hebben deze rare rotsformaties beklommen en bekeken en vele foto's gemaakt. pilarenNa een klein half uurtje hadden we het wel gezien en wilde ik de route wel verder lopen. Bianca was aardig verwaaid en ging samen met Sanne met de bus terug naar boven.

We waren een eind naar beneden gelopen en ik moest dus een flink eind omhoog. Onderweg kwam ik langs een uitzichtpunt en moest uiteindelijk 142 treden steil omhoog. Na even uitgepuft te uitzichthebben en langs nog een uitzichtpunt gelopen te hebben ben ik weer terug gegaan naar het bezoekerscentrum. De vrouwen waren lekker een animatie aan het kijken over de mythe en het ontstaan van de rotsformaties. We hebben de bus weer teruggepakt en zijn gaan rijden naar de "dark hedges".

boompjesDeze weg waaroverheen bomen groeien is een mooi verschijnsel en gebruikt in de serie Game of Thrones. We waren dus niet de enige die hier langs gingen en moesten even wachten tot we een japannervrije foto konden maken. We zijn daarna doorgereden om nog een park te bezoeken, het Glenariff Forest Park. Maar dit park bleek 5 pound parkeergeld te kosten. Dat vonden wij toch een beetje gek, dus zijn we verder gereden.

rare frikandellen

Bij een picknicktafel onderweg hebben we even een soepje en een soort hamburgers warmgestookt even lekker gelunched. Daarvandaan was het nog een klein stukje rijden naar Ballypatrick Forest, waar we e

en rondje gelopen hebben en even lekker boslucht gesnoven. watertjeNa een uurtje terugrijden naar het B&B hebben we nog even gesopt en een broodje gegeten. Daarna was het al weer tijd om naar bedje te gaan.