Mijn en Bos

19 mei 2015 - Clifden, Ierland

Vanmorgen lekker uit geslapen tot wel half 9, ok we waren s'nachts wel wakker
geworden van Sanne, die had voor het eerst in Ierland een bad dream dus ff gesust en weer terug in bed. Voor het ontbijt hadden we lekker pannekoeken met maple syrop jammie hoor.

Na het ontbijt nog wat spulletjes gepakt om weer op pad te gaan voor de hele dag. Dit keer gingen we naar een zilver en lood mijn en daar deden ze ook toevallig een demonstratie van schapendrijverij.

HondjeHet hondje had er veel zin in. Na de demonstratie zijn we eerst naar een kleine museum geweest om te kijken wat ze allemaal hadden gevonden qua gereedschap en andere spulletjes waaronder steen (calciet en fluoride). De oude mijnwerkers dachten dat de stenen niet veel waard waren, en hebben het in eenSteentjes oude schacht gegooid. Daarna zijn we naar beneden gegaan in de mijn en dit was best interessant. Sanne vond het alleen maar leuk om andere mensen een hand te geven op de trap en was aan donderjagen :P

Donkere BedoeningToen we weer boven kwamen na een ruime 40 minuten liet hij nog even zien hoe ze vroeger met een pan kleine waardevolle deeltjes uit het zand gingen zeven (net als met goud) uiteraard mochten wij ook even proberen en wat je vond mocht je houden dus even geprobeerd natuurlijk en we hebben wat kleine
steentjes, fools gold en loodhoudend steen eruit gevist, nu waren we rijk zei de gids.

KylemoreOnderweg na de volgende stop hebben we even bij een mooi uitzicht geluncht. Hierna zijn we gaan rijden naar de Kylemore Abbey. Dit is een oud landhuis en later een klooster op een mooie locatie.

uitzich nat park

Maar wij waren Hollanders hihihi en hebben buiten het hek foto's gemaakt en zijn weer weg gereden, want ja 12 euro per persoon om het landgoed op te mogen is best wel aan de prijs. Dus zijn we maar weer verder gaan rijden richting het connemara national park en dit was gratis hihihi hier lekker een rondje gelopen en Sanne even laten uitrazen in de speeltuin.

mama en baby paartieBaby paartie

Toen zijn we weer terug gaan rijden naar onze B&B, onderweg wel even gestopt bij de Lidl. ja die hebben ze hier ook even wat boodschapjes gedaan voor een paar dagen voor de lunch. Uiteraard was het al weer etenstijd dus de auto geparkeerd in de stad en op zoek naar een pub, ja die heb je genoeg maar niet overal is het eningzins te betalen om wat te kunnen eten. We hadden er 1 gevonden, wel helemaal leeg maar dat kon ons niet tegen houden om naar binnen te gaan om lekker wat te eten. Ik had eindelijk me Irisch Stew en ik moet zeggen die is voor herhaling vatbaar. Sanne was lekker aan het banjeren in de pub lekker achter de bar aan het spelen, klinkt gek maar van deze mensen mag dat "it's no problem, she is ok" zei de barman. Even later kwamen er nog 2 echte Ieren aan de bar even een  babbeltje maken maar kon de helft er niet van verstaan, wat een dialect zeg ze bleven maar aan de praat hihih. Maar ja wat wil je met een glaasje te veel op lekker gelachen en gedaan kregen we ook nog een rondje drinken van 1 van de mannen, en Sanne had het maar naar der zin zeg.
Op een gegeven moment toch maar weer richting het huisje gereden want er moest er toch 1 naar bed niet alleen Sanne :P
Ach ja ik ging maar rijden want Gert mocht niet meer na 2 pinten stout en dat was niet eens de bedoeling, maar ja je kan ook geen nee zeggen tegen ze, want het stond er al we hadden er geen kans toe.

Nu weer even lekker gedoucht en in het koude bed gedoken onder een 6 lagen dikke deken. Ja dit is helaas nodig. Weer even na genieten van vandaag.

Welterusten en tot morgen maar weer.