Vroeg uit de veren

18 mei 2015 - Ballyvaughan, Ierland

Omdat het toch wat regenachtig was geweest en de tijd het niet toe had gelaten om de Burren te bezoeken heb ik s'avonds al een groot deel van de bagage in de auto geduwd tussen de buien door.We hoefden dus alleen maar even te ontbijten en de laatste rommeltjes in de auto te gooien. Net na negen uur reden we in de richting van de supermarkt om wat proviand in te slaan voor de lunch. We hadden een tomtom nodig om de sapjesafdeling te vinden, maar na 3 rondjes is het toch gelukt. Het biertje van de avond ervoor heb ik ook maar even ingeslagen om nog een keer na te genieten van deze vakantie. Ik moest het vrouwtje achter de kassa even overtuigen dat ik het niet als drinkontbijt zou gebruiken, want eigenlijk mochten ze voor tien uur geen alcohol verkopen. Gelukkig zie ik er nogal betrouwbaar uit.

Na een klein akkefietje met de navigatie die ons de naar het verkeerde dorpje (zo'n 60 kilometer de andere kant op) stuurde is het toch goedgekomen en kwamen we bij het kale landschap van de burren aan. Onderweg werden we nog even afgeleid door een ringfort en schapendrijven maar aangezien dit pas na 1.5 uur begon zijn we maar verder gegaan.

Op de parkeerplaats was het nog even crisis aangezien de camera even pleite was. We hebben de auto leeggetrokken maar er was geen spoor van te bekennen. Uiteindelijk bleek dat hij in een koffer was beland. Na 2 kilometer was er een oude graftombe/offerplaats.Dooie boel Deze zogenaamde dolmen staat op een stuk land wat voornamelijk uit steen bestaan. Het is gevormd door de ijstijd en sindsdien zijn er allemaal gaten in ontstaan door het water. Het is erg mooi om te zien hoe de natuur iets kan vormen. We hebben hier de nodige natuurplaatjes geschoten en zijn daarna doorgereden naar het volgende B&B in Clifden, Connemara. Het is weer een heel ander landschap met veel meren en rivieren en vele veengebieden. Ook weer erg mooi om te zien, maar dat vertel ik morgen. Oogjes dicht en snaveltjes ook dicht. Welterusten

MonsterSteentjesmannetjesorchisSleutelbloemSteenbeekvaren