Cliffs of Moher & Ailwee cave

17 mei 2015 - Doolin, Ierland

Vandaag werden we pas om 8:15 wakker. Lekker uitgeslapen dus. Na een fruitig en pappig ontbijtje zijn we een kort stukje gaan rijden naar de Cliffs of Moher. We zijn eerst even het bezoekerscentrum binnengegaan want Bianca moest weer eens piesen.Sanne stond te popelen om naar boven te lopen over de trap, dus hebben we de buggy maar ingeklapt en zijn een stuk omhoog gelopen. Onderweg zat er een mevrouw met een harp te pingelen en Sanne vond het erg mooi.

Torentje

Eenmaal boven stond daar een klein torentje waar je in kon voor een nog mooier uitzicht, O'Brians tower. Ik wilde wel even kijken en Sanne moest uiteraard mee. Na ons naar boven geperst te hebben door het krappe wenteltrappetje was het uitzicht fantastisch.

We konden ook nog de andere kant op, want daar zou een zwerm papegaaiduikers broeden. Dus weer naar beneden en de andere kant op. Het eerste stukje ging vrij stijl omhoog maar was wel geasfalteerd, daarna echter werd het pad erg smal en zaten er een paar strappetjes in. Eeeergggg onhandig met een buggy.

Stukke steentjesEn toch zie je niks

Ik tilde Sanne maar met buggy en al omhoog en ging zo over het trappetje. Na een 3-tal trappetjes hield het pad op en moest je door het gras. Sanne wilde graag lopen maar aangezien het klif 214 meter hoog is leek ons dit niet zo'n goed id. We hebben met de verrekijker de papegaaiduikers gevonden en nog een paar foto's gemaakt. Uiteraard moest ik nog even naar het hoogste puntje, en wilde die kleine weer mee.

Papegaaiduikers

Toen we weer terugkwamen bij het bezoekerscentrum zouden we een taartje eten en een bakkie doen, maar er waren net een paar bussen duitsers gedropt. We zijn dus maar snel weer naar de auto gegaan en richting Ailwee Cave gereden.

DruipersOok Ailwee was maar 20 minuutjes rijden. En onderweg op de radio was het weerbericht. "At least it's not rainig" oftwel het kan erger. Toen we aankwamen was de roofvogelshow al begonnen en zijn we dus eerst maar naar de grot gegaan. Een meneer vertelde over het onstaan van de grot en dat er beren gewoond hadden, wat te zien was aan botresten en een nest. Maar Sanne had het veels te druik met springen en rennen.Watertje Op een gegeven moment ging al het licht uit en schrok die kleine wel een beetje, maar toen ze mijn baard voelde was het toch al gauw weer goed. Bianca heeft wat mooie foto's gemaakt van de stallactieten en de waterval.

Arend

Na het grotbezoek gingen we dat toch een gebakje eten en een stukje huidgemaakte fudge. Mmmm. Sanne had alweer nieuwe vriendje gevonden in het restaurantje en zat met ze te geiten. We moesten na de koffie snel naar beneden want de roofvogelshow stond op het punt te beginnen. Het was een mooie show met een grote witstaartarend, een koppeltje haviken, en een valk. Omdat het zo rustig was konden veel mensen met de havik op de hand op de foto, en Sanne wilde natuurlijk graag met een kogel op de soto. Ze was wel een beetje teleurgesteld dat haar hand daar nog een beetje klein voor was. :)

Wij en een havikMmm lunch

Na de show hebben we nog even in het winkeltje gekeken, en zouden we nog even in de farmshop kijken voor een rondje kaas, toen ons oog op een setje bogen viel, We gingen even naar binnen en daar hebben we een tijdje gesproken met de maker van de bogen, hij deed voor Sanne en nog een jongetje een 'truukje' met een magnesiumstrijker en wat gedroogde bloemzaadjes. Hij leert daar jong en oud boogschieten, en het maken ervan, primitieve skills, en het snijden van wandelstokken e.d. Nadat we uitgepraat waren hebben we nog een rondje rookkaas gekocht in de boerenwinkel en zijn we terug gegaan naar Miltown Malbay. Daar hebben we in de pub nog lekker gegeten en zijn naar bed gegaan.